Tietokoneen hankkiminen leasing-sopimuksella on huoleton ja verotuksellisesti järkevä tapa hankkia kunnon työasemat yrityskäyttöön.Tietokone-leasing toimii niin, että rahoitusyhtiö hankkii koneen, ja tarjoaa sen käyttöösi kuukausimaksulla. Tämän vuoksi leasing sekoitetaan helposti perinteiseen osamaksuun. Tätä se ei kuitenkaan ole. Palvelupaketissamme samaan hintaan tulevat koneen vakuutukset, tuki ja tarvittavat huollot. Tasaisen kuukausimaksun ansiosta leasing-tietokoneen hankinta ei sido pääomaa ja kulut on helppo budjetoida. Käyttövalmis kone ja tarvittavat ylläpitopalvelut kätevästi yhdessäVarmistamme, että saat koneen suoraan käyttöön. Siirrämme tiedostosi vanhalta koneelta uuteen ja hoidamme asennukset puolestasi.Käytön aikana palvelupakettimme kattaa koneen ylläpitämiseen tarvittavat huollot ja ennakoivan kunnossapidon (esim. käyttöjärjestelmän eheyden tarkkailu). Lisäksi pakettiin kuuluvat automaattinen varmuuskopionti, vakuutukset ja jatkuva tuki.Kun me pidämme huolta koneesi toimivuudesta, sinä voit keskittyä töihisi. Rahaa ei pala eikä työaikaa huku odottamattomiin huoltoihin. Usein kysyttyjä kysymyksiä tietokone-leasingistaAlle olemme keränneet vastauksia yleisimpiin leasing-tietokoneiden hankintaa koskeviin kysymyksiin. Jos et löydä vastausta sinua mietityttävään kysymykseen, ota yhteyttä. Vastaamme mielellämme. Mitä asennus ja tietojen siirto sisältävät?Toimitamme PalveluPaketin tietokoneen täysin käyttövalmiiksi asennettuna. Käytännössä tämä sisältää:Käyttöjärjestelmän asennus, aktivointi ja uusimmat päivityksetTarvittavien laajennusten asennus (esim. Java, Flash, Silverlight)Yleisempien apuohjelmien asennus (esim. PDF-lukuohjelma, DVD-poltto-ohjelm)Microsoft Officen asennus, aktivointi ja päivityksetTietoturvaohjelmistojen asennus ja päivityksetVarmuuskopiointiohjelmiston asennus ja määrityksetPalveluPaketin huolto- ja etäyhteysohjelmistojen asennusLisäksi asiakkaan niin halutessa avustamme tietojen ja tiedostojen siirrossa vanhalta koneelta. Yksityiskohdista ja toteuttamistavasta sovitaan asiakaskohtaisesti. Usein siirto pystytään toteuttamaan etäyhteyden ja asiakkaalle toimitettavan välikaapelin avulla. Joissakin tilanteissa asennus ja siirto tehdään asiakkaan luona paikan päällä tai Data Group jäsenliikkeen tiloissa. Tyypillisiä siirrettäviä kohteita ovat:Tiedostot, kuvat ja muut mediatSähköpostitilit ja -viestitTaloushallinnon ohjelmistot (esim. Passeli, Nova, HelpostiLasku)Alakohtaiset erikoisohjelmistotTavallisesti ohjelmistojen siirrossa tarvitaan lisenssiointiin liittyviä tietoa, kuten asiakasnumero, käyttäjätunnus ja salasana yms. PalveluPaketin tuki voi olla asiakkaan puolesta yhteydessä ohjelmistovalmistajan asiakastukeen ja hoitaa siirron täysin avaimet käteen -periaatteella. Millaisiin ongelmiin saan tukea? Mitä etätuki tarkoittaa? PalveluPaketin tukipalvelu auttaa kaikissa asiakkaan eteen tulevissa ongelmissa ja vikatilanteissa. Hoidamme toimittamiemme laitteiden teknisen tuen. Käytössä on myös laitteiden valmistajien tekninen tuki ja joissakin vikatilanteissa ongelma ratkaistaan yhteistyössä valmistajan kanssa (esimerkiksi takuuhuollot asiakkaan luona). Ohjelmistopuolella annamme apua Windows-käyttöjärjestelmän ja Office-toimisto-ohjelman käytössä. Erikoisohjelmistojen käyttötuesta vastaa yleensä ohjelman toimittaja. Monesti ongelma ratkeaa nopeasti sähköpostilla tai puhelimitse annetun toimintaohjeen avulla. Etätuen avulla pystymme tyypillisesti ratkaisemaan loput ongelmat. Etätukea antaessaan PalvePaketin tukihenkilö ottaa asiakkaan suostumuksella (sähköisesti salasanalla) internetin läpi yhteyden asiakkaan tietokoneeseen ja saa sen kuvaruudulla näkyvän näkymän haltuunsa. Asiakas pystyy seuraamaan, kun tukihenkilö työskentelee koneella. Vakavissa vikatilanteissa kone toimitetaan Data Groupin jäsenliikkeen huoltoon. Näin toimitaan esimerkiksi silloin, jos koneen käyttöjärjestelmä täytyy asentaa uudelleen. Tilanteet ovat aina erilaisia, mutta PalveluPaketin tavoite on, että käyttökatkot jäävät asiakkaalla mahdollisimman lyhyiksi. Tarvittaessa lähetämme huollon ajaksi asiakkaalle hyvätasoisen varalaitteen. Tämän kaltaiset vakavat vikatilanteet ovat kuitenkin erittäin harvinaisia. Ennakoivalla huoltotoiminnalla pyrimme pitämään toimivuuden hyvänä. Olipa ongelma tai vika millainen tahansa, kannattaa asiakkaan kääntyä heti niiden ilmettyä PalveluPaketin tuen puoleen. Näin saamme kulloinkin tarvittavat toimenpiteet nopeasti käyntiin. Etätuen käyttö edellyttää asiakkaalta toimivaa internetyhteyttä. Miten automaattinen varmuuskopiointi toimii? Onko se turvallinen? Palvelun avulla asiakkaan tärkeät tiedostot varmistetaan päivittäin Suomessa sijaitsevassa konesalissa olevalle palvelimelle. Toiminto tapahtuu taustalla ilman asiakkaan toimenpiteitä. Tiedostot pakataan ja salataan ennen siirtoa, eikä kellään ulkopuolisella ole tiedostojen sisältöön pääsyä (ei edes PalveluPaketin tai palvelun toteuttavan yrityksen henkilökunnalla). Vika- ja varkaustapauksissa PalveluPaketin tuki palauttaa varmistetut tiedostot asiakkaan huolletulle tai uudelle koneelle. PalveluPaketin tuki on asiakkaaseen yhteydessä palveluun valittavien tärkeiden tiedostojen valinnan tiimoilta käyttöönoton yhteydessä. Tämä palvelu edellyttää, että asiakkaalla on toimiva internetyhteys. Näkeekö PalveluPaketti huolto-ohjelmiston avulla tiedostoni ja sen, mitä teen tietokoneellani? PalveluPaketin henkilökunta ei näe mitään asiakkaan tiedostoja tai yksityisiä tietoja. Huolto-ohjelmisto tarkkailee useita tärkeitä toimintoja, kuten laitteiston toimivuutta ja ohjelmien kriittisiä päivityksiä. PalveluPaketin tuki saa tiedon mahdollisista poikkeamista jo aikaisessa vaiheessa ja monet ongelmat pystytään korjaamaan huolto-ohjelmiston avulla ennen kuin tilanne ilmenee varsinaisena vikana asiakkaalle. Joissakin tilanteissa vaaditaan toimenpiteitä etäyhteydellä. Tällöin otamme yhteyttä asiakkaaseen ja hoidamme huoltotyöt etätyönä asiakkaalle sopivana ajankohtana. Nämä toiminnot edellyttävät, että asiakkaalla on toimiva internetyhteys. Jos koneeni rikkoutuu ulkomailla, toimiiko takuuhuolto myös siellä? Toimittamissamme Dell-laitteissa on kansainvälinen "seuraavana työpäivänä paikan päällä" -takuu (Seuraava työpäivä = arkipäivänä toimistoaikana tehtyä huoltoilmoitusta seuraava arkipäivä. Kansalliset pyhäpäivät vaihtelevat maittain). Takuuhuollot toimivat useimmissa maailman maissa laitteen sijaintipaikassa. Dellin puhelinpalvelu toimii englannin kielellä 24h joka päivä, lisäksi suomen kielellä Suomen toimistoaikaan. Kaikissa vikatilanteissa niin koti- kuin ulkomailla kannattaa kääntyä PalveluPaketin tuen puoleen. Me ohjaamme asian tarvittaessa eteenpäin ja teemme huoltokutsut tai annamme asiakkaalle ulkomaille paikallisen Dellin tukinumeron. Kattaako vakuutus sen, jos koneeni varastetaan tai se rikkoutuu vahingossa? Kaikki toimittamamme leasing-laitteet on vakuutettu. Vakuutusehtojen mukaan korvataan yllättävistä tilanteista johtuvat vahingot, mutta ei tahallisesti aiheutettuja rikkoutumisia. Varkaustapauksessa vaaditaan todisteet varkauden tapahtumisesta. Yleensä on syytä ilmoittaa asiasta poliisille, jonka tekemä tutkintapöytäkirja liitetään vahinkoilmoitukseen. Vahingon tai varkaustapauksen sattuessa asiakkaan tulisi ottaa mahdollisimman nopeasti yhteys PalveluPaketin tukeen. Me autamme asiassa ja käynnistämme samalla heti toimenpiteet laitteen korjaamiseksi tai korvaamiseksi uudella laitteella. Tavallisesti kaikki on toimintakunnossa jo muutamassa päivässä. Tarvittaessa toimitamme odotusajaksi asiakkaan käyttöön hyvätasoisen varalaitteen. Vakuutuksen omavastuu vahinko- ja varkaustilanteissa on 200€ tai 400€ alv 0%, joka laskutetaan asiakkaalta. Halutessaan asiakas voi liittää leasing-laitteet myös oman yritysvakuutuksensa piiriin. Lisätietoja saa asiakaspalvelustamme info@palvelupaketti.fi Mitä tapahtuu, jos lopetan tai myyn yritystoiminnan kesken 36kk sopimuskauden? PalveluPaketti totetutetaan leasing-sopimuksella. Laitteiden ja ohjelmistojen juridinen omistusoikeus siirtyy leasing-yhtiölle ja asiakas maksaa vuokraa niiden käytöstä. Tällä tavoin asiakas saa täyden verovähennysedun eikä rahaa kulu kertainvestointiin. Lähtökohtaisesti vuokrasopimus on voimassa 36kk. Ehtojen mukaan sopimus voidaan keskeyttää ja laitteet ja ohjelmistot lunastaa asiakkaalle esimerkiksi yritystoiminnan päättyessä tai omistajan vaihtuessa. Asiakkaan on hyvä olla ajoissa yhteydessä sekä PalveluPaketin että rahoitusyhtiön asiakaspalveluun. Sopimuksen keskeytyksestä ja lunastuksesta tulee asiakkaan suorittaa lunastusmaksu. Maksun suuruus riippuu jäljellä olevan sopimuskauden pituudesta. Mitä tapahtuu, kun 36kk sopimuskausi päättyy? Vaihtoehtoja on useita. Asiakas voi: 1) Palauttaa laitteet ja ohjelmat Me huolehdimme henkilökohtaisten tietojen ja tiedostojen turvallisesta tuhoamisesta ja kierrätämme laitteet ympäristöystävällisesti. 2) Lunastaa laitteet ja ohjelmat itselle ja jatkaa ilman palveluita Laitetakuu, varmistuspalvelu, tietoturva, tuki ja ylläpito sekä muut palvelut päättyvät, mutta laitteet ja ohjelmat jäävät asiakkaan käyttöön. Lunastusmaksu on yhden kuukauden leasing-maksua vastaava summa. 3) Solmia uuden sopimuksen ja jatkaa PalveluPaketti-asiakkaanamme uusilla laitteilla Teemme yhdessä asiakkaan kanssa tarvetarkistuksen ja toimitamme tarvittavat laitteet ja ohjelmistot. Palvelu jatkuu erikseen sovittavalla hinnalla. Samalla sovimme pitääkö asiakas vanhat laitteet itsellään vai kierrätämmekö me ne. Luonnollisesti hoidamme asiakkaan niin halutessa tietojen siirron vanhalta koneelta uudelle, joten toiminta jatkuu vaivattomasti ilman turhia katkoja. En tahdo olla mihinkään ”velkaa”. Voinko silti saada palvelunne? Rahoitusleasing ei sinänsä tarkoita "velan ottamista", vaan on nykyaikainen ja verotuksellisesti järkevä tapa hankkia sellaista kalustoa, jonka arvo vanhetessaan laskee. Toisaalta ymmärrämme myös sellaisia yrittäjiä, jotka haluavat hankkia kaiken käteisellä. PalveluPaketti on mahdollista hankkia myös maksamalla laitteet, ohjelmistot ja osan palveluista käteislaskulla ja osan palveluista käytön mukaan kolmen kuukauden laskutusvälillä. Kysy lisää asiakaspalvelustamme info@palvelupaketti.fi tai (015) 7600 500 Minulla on vain pieni yhden hengen yritys. Onko tällainen tuote minulle hyödyllinen? PalveluPaketti on syntynyt vastauksena nimenomaan pienten yritysten tarpeisiin. Huomattava osa asiakkaistamme on yhden hengen yrityksiä - siis yrittäjiä, jotka haluavat keskittyä omaan bisnekseensä ja jotka ymmärtävät aikaa vievien toimintojen ulkoistamisen nerokkuuden. Tervetuloa kumppaniksemme! Minulla olisi tarve myös oheislaitteille ja ohjelmistoille. Saako pakettiin myös sellaisia? Sopimukseen on mahdollista lisätä kaikenlaisia oheislaitteita ja useimpia ohjelmistoja. Tyypillisiä oheislaitteita ovat esimerkiksi tulostimet, monitoimilaitteet, dataprojektorit, valvontakamerat, kassakoneet... näitä ja paljon muuta olemme toimittaneet PalveluPaketti-asiakkaillemme. Ohjelmistoista yleisimpiä ovat grafiikka- ja taitto-ohjelmat (esim. Adobe Creative Suite), suunnitteluohjelmat (CAD-tuotteet) sekä taloushallinnon ohjelmat. Ohjelmistojen ylläpidosta vastaa tavallisesti niiden valmistaja. Kaikki yksityiskohdat sovitaan erikseen. Ota yhteyttä myyntiimme ja pyydä tarjous tarvitsemistasi oheislaitteista ja ohjelmista! Yrityksessämme on kahdeksan liikkuvaa myyntimiestä ja tämä paketti tuntuisi sopivalta ratkaisulta heille. Saako hinnasta jotain alennusta, jos tilaamme kaikille paketin? PalveluPaketti on loistava ratkaisu liikkuville myyntimiehille! Ota yhteyttä ja katsotaan miten voimme tehostaa toimintaanne PalveluPaketilla.